Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Wągrowiec zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.gminawagrowiec.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Niezgodność z załącznikiem (powód: Niektóre dokumenty zamieszczono jako skan wersji papierowej. Nie zastosowano odpowiednich znaczników semantycznych, aby struktura treści była jasna i logiczna. Na stronie internetowej nie zawarto celu linków w kontekście.)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny CBI24 Sp. z o.o.. Wyniki badania przedstawia raport z audytu.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

W biurze podawczym na pokoju 109 dostępne są plany tyflograficzne opisujące układ komunikacji w Urzędzie Gminy Wągrowiec.

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Bieżąca analiza stron internetowych Urzędu oraz zastępowanie dokumentów niedostępnych cyfrowo dokumentami dostępnymi.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Anna Pałka

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

 

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Urząd Gminy Wągrowiec zlokalizowany jest w budynku przy ul. Cysterskiej 22, 62-100 Wągrowiec. Budynek ma trzy wejścia. Wejście główne od strony ulicy Cysterskiej: do wejścia prowadzą schody Dwa wejścia z tyłu budynku: 1) pierwsze wejście: do wejścia prowadzą schody (dwa stopnie) 2) drugie wejście: wejście do windy.

Dostosowanie korytarzy

Budynek Urzędu Gminy Wągrowiec jest obiektem trzykondygnacyjnym (wysoki parter i dwa piętra. Korytarze są dostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych. Osoby na wózku mogą wjechać do budynku. Drzwi i ściany szklane są oznaczone kontrastową taśmą.

Dostosowanie schodów

Schody wyposażone są w poręcze. Stopnie schodów są oznaczone kontrastowymi pasami.

Dostosowanie wind

Winda wyposażona jest w komunikaty głosowe. Przyciski w windzie są oznaczone alfabetem brajla.

Dostępność pochylni

Brak pochylni.

Dostępność platform

Brak platform.

Dostosowanie parkingów

Z tyłu budynku urzędu przy wejściu do windy wyznaczone jest miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem urzędu, przy ulicy Poznańskiej znajduje się parking, z wyznaczonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie toalet

Jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym

Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynku Urzędu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

W budynku urzędu zainstalowany jest dźwiękowy system nawigacyjno-informacyjny Totupoint.

Dostępność pętli indukcyjnych

Pętla indukcyjna dostępna w biurze podawczym na pokoju 109.

Dostępność tłumacza języka migowego

Jest tłumacz języka migowego online. Można zamówić tłumacza języka migowego przed wizytą. Zgłoszenie tego faktu korzystając z dostępnych środków komunikacji (e-mail: wagrow@wokiss.pl, tel. 67 26 80 800). Zgodnie z ustawą z dania 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, chęć skorzystania z takiej formy pomocy należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Po dokonaniu zgłoszenia Urząd Gminy Wągrowiec zapewni obsługę osoby komunikującej się językiem migowym, w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym. Świadczona pomoc jest bezpłatna. Link do informacji o podmiocie przygotowany w formacie łatwym do czytania i rozumienia (tzw. ETR) oraz przetłumaczony na polski język migowy.

Dostępność tyflomapy

Tyflomapa jest w biurze podawczym na parterze budynku.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 lutego 2020 15:43
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Stachowiak
Ilość wyświetleń: 2641
26 marca 2025 12:00 (Marek Stachowiak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
26 marca 2025 11:59 (Marek Stachowiak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
26 marca 2025 11:54 (Marek Stachowiak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.