Uchwała Nr XXVIII/219/2012
Rady Gminy Wągrowiec
z dnia 29 października 2012 r.
w sprawie ustalenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 6l ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391) Rada Gminy Wągrowiec uchwala co następuje:
§ 1. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, powstającymi na terenie nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy, uiszcza się z częstotliwością raz na dwa miesiące, w następujących terminach:
1) do 10 lutego danego roku - za miesiące styczeń i luty;
2) do 10 kwietnia danego roku - za miesiące marzec i kwiecień;
3) do 10 czerwca danego roku - za miesiące maj i czerwiec;
4) do 10 sierpnia danego roku - za miesiące lipiec i sierpień;
5) do 10 października danego roku - za miesiące wrzesień i październik;
6) do 10 grudnia danego roku - za miesiące listopad i grudzień.
§ 2. Pierwszą opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, tj. za miesiące lipiec i sierpień 2013 roku, należy uiścić w terminie do 10 sierpnia 2013 roku.
§ 3. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się w kasie Urzędu Gminy Wągrowiec lub na rachunek bankowy Urzędu Gminy Wągrowiec.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Wągrowiec.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego, z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013 roku.
|
Przewodniczący Rady Gminy |
Uzasadnienie
W dniu 1 stycznia 2012 roku weszły w życie znowelizowane zapisy ustawy z dnia 16 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz 391). Zgodnie z zapisami niniejszej ustawy gminy mają 18 miesięcy na wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi tj. zorganizowanie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Do 31.12.2012 r. Rada Gminy ma obowiązek podjąć szereg uchwał, które staną się podstawą funkcjonowania nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy.
Zgodnie z art. 6l ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach rada gminy w drodze uchwały określa termin, częstotliwość i tryb uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W przedmiotowej uchwale określono częstotliwość uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, tj. raz na dwa miesiące. Taką częstotliwość wnoszenia opłaty przyjęto w celu zapewnienia płynności budżetu gminy oraz umożliwienia skutecznego nadzoru nad wpływami opłat i egzekucji niezapłaconych należności.
Biorąc powyższe pod uwagę podjęcie niniejszej uchwały jest zasadne.
|
Wójt |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Wągrowiec