Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Wągrowiec na lata 2010 - 2032."
Uchwała Nr XXXVII/290/10
Rady Gminy Wągrowiec
z dnia 18 maja 2010 roku
w sprawie przyjęcia „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Wągrowiec na lata 2010 –
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 i art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984 Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568 z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457 z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz.1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz.1218, z 2008 Nr 180 poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157 poz. 1241, oraz z 2010r. Nr 28, poz. 142 i 146), art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. - Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2008r. Nr 25 poz. 150, Nr 111 poz. 708, Nr 138, poz. 865, Nr 154, poz. 958, Nr 171, poz. 1056, Nr 199, poz. 1227, Nr 223, poz. 1464 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 20, poz. 106, Nr 79, poz. 666, Nr 130, poz. 1070, Nr 215, poz. 1664, z 2010r. Nr 21, poz. 104, i Nr 28, poz. 145) w celu realizacji założeń „Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009 – 2032” przyjętego przez Radę Ministrów w dniu 14 lipca 2009 roku Rada Gminy Wągrowiec uchwala, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się „Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Wągrowiec na lata 2010 – 2032” stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Wągrowiec.
§ 3 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
do uchwały Nr XXXVII/290/10
Rady Gminy Wągrowiec
z dnia 18 maja 2010 roku
w sprawie przyjęcia „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Wągrowiec na lata 2010 – 2032.”
W dniu 14 lipca 2009 r. Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pn. "Program Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032". zastępujący dotychczasowy „Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski”. Głównym celem Programu jest usunięcie i unieszkodliwienie azbestu i wyrobów zawierających azbest, minimalizacja negatywnych skutków zdrowotnych wynikających z obecności azbestu na terytorium kraju oraz likwidacja negatywnego wpływu na środowisko naturalne.
Zadania przewidziane w Programie są realizowane na trzech szczeblach: centralnym (Rada Ministrów, minister właściwy ds. gospodarki), wojewódzkim (wojewoda, samorząd województwa), lokalnym (samorząd powiatowy i samorząd gminny). W związku z powyższym na gminy, powiaty i województwa nałożony został obowiązek opracowania „Programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest”.
W celu wywiązania się z nałożonego obowiązku opracowany został „Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Wągrowiec na lata 2010 – 2032” Dokument ten ujmuje zagadnienia związane z realizacją nałożonych na gminę obowiązków, ponadto wskazuje ramy prawne w tym zakresie oraz aktualną inwentaryzację wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy.
Zatem podjęcie niniejszej uchwały jest celowe i uzasadnione.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Wągrowiec