Uchwała Nr XIII/84/2011
Rady Gminy Wągrowiec
z dnia 28 września 2011 r.
zmieniająca budżet Gminy Wągrowiec na 2011 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz. 1457 z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011r. Nr 21 poz. 113, Nr 117 poz. 679, Nr 134 poz. 777), art. 212, 235 , 236 i 237 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28 poz. 146, Nr 96 poz. 620, Nr 123 poz. 835, Nr 152 poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726) - Rada Gminy Wągrowiec uchwala, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr V/15/10 Rady Gminy Wągrowiec z dnia 30 grudnia 2010 r. w sprawie budżetu Gminy Wągrowiec na 2011 r., zmienionej Zarządzeniem Wójta Gminy Wągrowiec Nr 3/2011 z dnia 19 stycznia 2011 r. i uchwałą Rady Gminy Wągrowiec Nr VI/28/2011z dnia 2 lutego 2011 r., Nr VII/31/2011 z dnia 28 lutego 2011 r., Nr VIII/50/2011 z dnia 29 marca 2011, Nr IX/55/2011 z dnia 29 kwietnia 2011 r., Nr X/59/2011 z dnia 31maja 2011 r., Nr XI/64/2011 z dnia 29 czerwca 2011 r., Nr XII/71/2011 z dnia 6 września 2011 r., Zarządzeniem Wójta Gminy Wągrowiec Nr 41/2011 z dnia 2 sierpnia 2011 r. – wprowadza się następujące zmiany:
1) Dochody budżetu na 2011 r. zmniejsza się o 992 776 zł - § 1.ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„ § 1. 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2011 r. w wysokości 34 235 305,11 zł,
z tego:
1) dochody bieżące w kwocie 29 693 483,11 zł,
2) dochody majątkowe w kwocie 4 541 822,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i
2) Treść załącznika Nr 1 do uchwały budżetowej zmienia się, zgodnie z treścią załącznika Nr 1 do niniejszej uchwały.
3) Wydatki budżetu na 2011 r. zmniejsza się o 1 659 997 zł - § 2.ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu na 2011 r. w wysokości 41 730 988,11 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 .
2. Wydatki o których mowa w ust. 1 obejmują:
1) wydatki bieżące w wysokości 28 055 844,11 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości - 13 675 144,00 zł.”
4) Treść załącznika Nr 2 do uchwały budżetowej zmienia się, zgodnie z treścią załącznika Nr 2 do niniejszej uchwały.
5) § 3 otrzymuje brzmienie:
„§ 3. 1. Deficyt budżetu w kwocie 7 495 683 zł zostanie sfinansowany przychodami z zaciągniętych pożyczek i kredytu.
2. Ustala się łączną kwotę planu przychodów budżetu w wysokości 10 349 505 zł.
3. Ustala się łączną kwotę planu rozchodów budżetu w wysokości 2 853 822 zł.
4. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik Nr 4.”
6) Treść załącznika Nr 4 do uchwały budżetowej zmienia się, zgodnie z treścią załącznika Nr 3 do niniejszej uchwały.
7) § 4 otrzymuje brzmienie:
„§ 4. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie
8 680 854 zł.”
8) § 5 otrzymuje brzmienie:
„ § 5. Ustala się zestawienie planowanych dotacji udzielanych z budżetu Gminy dla jednostek sektora finansów publicznych oraz dla jednostek spoza sektora finansów publicznych , zgodnie z załącznikiem nr 5.”
9) Treść załącznika Nr 5 do uchwały budżetowej zmienia się, zgodnie z treścią załącznika Nr 4 do niniejszej uchwały.
10) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. Określa się plany przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego oraz ustala się zakres i kwotę dotacji przedmiotowej i kwoty dotacji celowych na finansowanie inwestycji, zgodnie z załącznikiem nr 6”
11) Treść załącznika Nr 6 do uchwały budżetowej zmienia się, zgodnie z treścią załącznika Nr 5 do niniejszej uchwały
12) § 9 otrzymuje brzmienie:
„§ 9 . Dochody z wpływów z tytułu opłat i kar o których mowa w art. 402 ust. 4-6 ustawy Prawo Ochrony Środowiska przeznacza się na finansowanie ochrony środowiska w zakresie określonym w art. 400 a ust.1 pkt 2, 5, 8, 9, 15,16, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w warunkach określonych w art. 403 ust. 2 i, zgodnie z załącznikiem nr 7. „
13) Treść załącznika Nr 7 do uchwały budżetowej zmienia się, zgodnie z treścią załącznika Nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Wągrowiec.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
U z a s a d n i e n i e
do uchwały Nr XIII/84/2011
Rady Gminy Wągrowiec
z dnia 28 września 2011 r.
zmieniającej budżet Gminy Wągrowiec na 2011 r.
Dokonano zmian w dochodach budżetu:
1) zmniejszono dochody majątkowe o 1 036 000 zł, w tym: zmniejszono wpływy ze sprzedaży gruntów rolnych o 140 000 i o 900 000 zł ze sprzedaży działek pod budownictwo i innych nieruchomości, a zwiększono o kwotę 4 000 zł wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
2) zwiększono dochody bieżące o 43 224 zł, w tym:
- zwiększono wpływy z opłaty za wieczyste użytkowanie o 3000 zł, z tytułu usług o 5 300 zł, z tytułu wpływu z różnych dochodów związanych ze zwrotem podatku VAT o kwotę 211 244 zł i z tytułu zwrotu zasiłków o kwotę 250 zł, z tytułu wpływu kary pieniężnej 500 zł, z tytułu opłat lokalnych o kwotę 5 000 zł, udziałów w podatku dochodowym od osób prawnych o 10 000 zł;
- zmniejszono dochody z tytułu podatku od nieruchomości od osób prawnych o 192 070 zł.
W związku ze zwiększonymi dochodami i przeniesieniami wydatków oraz potrzebą zwiększenia wydatków wprowadza się zmiany:
1) W dostarczaniu wody- zmniejszono dotację dla GZGK i M w Wągrowcu o 99 000 zł, zmniejszając wydatki na remont pomieszczeń, a zwiększono na zakup samochodu,
2) w dziale Transport i łączność:
a) drogi powiatowe - wprowadzono kwotę 4 000 zł na pomoc dla Powiatu Wągrowieckiego na usługę sprzętową związaną utrzymaniem pobocza drogi we wsi Ochodza, a wykreślono zadanie ”Utwardzenie pobocza drogi powiatowej we wsi Ochodza na odcinku Marcinkowo-Ochodza”;
b) drogi gminne:
- zmniejszono na zadaniu „Budowa chodników …” o kwotę 100 000 zł,
- zwiększono na usługi remontowe dróg o kwotę 100 000 zł,
3) w Turystyce – zwiększono o 150 000 zł na budowę zadania „ Przystań Kamienica” Centrum Rekreacyjno - Turystyczne w Kamienicy na koszty niekwalifikowane związane z projektem oraz przeniesiono kwotę 29 520 zł z kosztów niekwalifikowanych poza projektem na koszty kwalifikowane w projekcie;
4) w dziale Administracja:
a) Urząd Gminy – zwiększono o 2 300 zł na opłaty związane z ubezpieczeniem mienia , a zmniejszono na zakupach materiałów o 2 300 zł,
b) Promocja jst – zmniejszono o kwotę 45 000 zł. a przeznaczono na inne zadania,
c) Zwiększono o kwotę 8 700 zł na zakup oprogramowania służącego do prowadzenia ewidencji miejscowości ulic oraz numeracji adresowej w systemie teleinformatycznym;
5) W ochotniczych strażach pożarnych – zmniejszono na usługach, a zwiększono na zakup sprzętu pożarniczego o kwotę 4 000 zł,
6) W zadaniach ratownictwa wodnego zmniejszono o kwotę 1 000 zł na składki ubezpieczenia społecznego;
7) w dziale Oświata- dokonano zmian:
a) szkoły podstawowe- wprowadzono dotację celową w kwocie 458 zł dla Miasta Chodzież na zwrot kosztów funkcjonowania pozaszkolnego punktu katechetycznego, do którego uczęszczają dzieci z terenu naszej Gminy oraz dokonano przeniesień miedzy paragrafami na wnioski dyrektorów szkół zmniejszono na zakupach materiałów o 2 600 zł , a zwiększono środki na usługi dostępu do Internetu o 900 zł i na opłaty telefoniczne o 1 700 zł oraz wprowadzono zwiększono środki dla Szkoły Podstawowej w Wiatrowie w wysokości 7 600 zł na wymianę kotła c. o. wraz z montażem;
b) przedszkola – na wniosek dyrektora placówki dokonano zmniejszenia na zakupach o kwotę 2 000 zł oraz zwiększono środki o 4 000 zł, z przeznaczeniem kwoty 6 000 zł na zakup zmywarki kuchennej z wyparzaczem w związku z decyzją Państwowego Inspektoratu Sanitarnego w Wągrowcu;
c) gimnazja – dokonano przeniesień między paragrafami na wnioski dyrektorów, zabezpieczając zwiększone środki na remonty , zakupy materiałów, opłaty telefoniczne i szkolenia,
d) Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół – na wniosek dokonano przeniesienia wydatków, zwiększając na usługi zdrowotne związane z badaniami okresowymi pracowników o 600 zł i na zwiększone koszty usług 700 zł,
8) w zakresie pomocy społecznej – zwiększono 250 zł na zwroty dotacji celowych związanych ze zwrotami zasiłków pobranych nienależnie przez świadczeniobiorców.
9) w gospodarce komunalnej i ochronie środowiska :
a) w gospodarce ściekowej - zwiększa dotacje celową o 15 000 zł na zakup samochodu do obsługi pompowni, zmniejszono dotację celową o kwotę 667 221 zł na koszty kwalifikowane współfinansowane na „Budowę kanalizacji sanitarnej dla wsi Bartodzieje” oraz zwiększono o kwotę 347 800 zł na koszty niekwalifikowane poza projektem, a wykreślono środki „Budowa kanalizacji sanitarnej dla wsi Grylewo” na kwotę 347 800 zł , ponieważ w wyniku ogłoszonego przetargu, oferty na wykonanie tego zadania były bardzo wysokie przekraczające możliwości sfinansowania w bieżącym roku ;
b) w oczyszczaniu miast i gmin – w zadaniach budżetu zwiększono o 3 000 zł, a w zadaniach ochrony środowiska zmniejszono o 18 500 zł,
c) w utrzymaniu zieleni – w zadaniach budżetu – zwiększono o 2.500 zł na zakup zieleni, o 3 000 zł na koszty wycinki drzew oraz o 1 500 zł na koszty ekspertyz , w zadaniach ochrony środowiska - zmniejszono na usługach o 45 000 zł, a wprowadzono zadanie inwestycyjne „Zagospodarowanie i urządzenie terenu zieleni w Kobylcu „ za kwotę 45 000 zł,
d) w pozostałej działalności – zwiększono o 18 000 zł na usługi na wykonanie materiałów edukacyjnych związanych z promocją ścieżek edukacyjnych oraz wprowadzono kwotę 500 zł na wykonanie projektu graficznego i praw autorskich na materiały edukacyjno-promocyjne.
10) w dziale kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - w zakresie świetlic:
a) zadania bieżące - zwiększono na zakupy sprzętu i materiałów oraz opału dla świetlic w wysokości 42 500 zł oraz zwiększono o 3 500 zł na zakup energii, o kwotę 5 000 zł na usługi,
b) zadania inwestycyjne - zmniejszono środki na inwestycje o 1 029 584 zł, w tym: „Budowa świetlicy wiejskiej w Łukowie” o 495 000 zł pozostawiając kwotę 5 000 zł na koszty dokumentacji oraz na „Rozbudowie i przebudowie świetlicy wiejskiej w Siedleczku” o kwotę 534 584 zł, pozostawiając kwotę 5 000 zł na koszty dokumentacji. Na zadania te zostały podpisane umowy na dofinansowanie ze środków Unijnych i realizacja ich nastąpi w 2012 r.
11) w kulturze fizycznej – zmniejszono na zakupy materiałów o kwotę 7.500 zł, gdyż zadania zostaną zrealizowane mniejszym kosztem niż planowano, zwiększono o kwotę 1 000 zł na składki na ubezpieczenie społeczne oraz zmniejszono o 58 700 zł na zadaniu „Budowa wielofunkcyjnego boiska sportowego ogólnodostępnego dla dzieci i młodzieży w Pawłowie Żońskim”, które zostało wykonane mniejszym nakładem.
Dokonano stosownych zmian w załącznikach do budżetu:
1) w zestawieniu planowanych dotacji udzielanych z budżetu Gminy:
a) w dotacjach celowych:
- zmniejszono o kwotę 99 000 zł dotacji celowej dla GZGK i M w Wągrowcu na zadania w zakresie dostarczania wody ;
-zwiększono o 4000 zł w związku z udzieleniem pomocy Powiatowi Wągrowieckiemu na realizację na utrzymanie pobocza drogi powiatowej we wsi Ochodza, zmniejszono o 4 000 zł na utwardzenie poboczy;
- wprowadzono kwotę 458 zł dla Miasta Chodzież na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień/umów między jednostkami samorządu terytorialnego na koszty funkcjonowania pozaszkolnego punktu katechetycznego;
- zmniejszono o kwotę 652 221 zł dotacji celowej dla GZGK i M w Wągrowcu w zakresie gospodarki ściekowej.
2) w planie wydatków związanych z ochroną środowiska dokonano przeniesienia tj. zmniejszono na usługach pozostałych, a wprowadzono nowe zadanie „Zagospodarowanie i urządzenie terenu zieleni w Kobylcu” na kwotę 45 000 zł.
W związku z powyższym wprowadzono stosowne zmiany w budżecie Gminy Wągrowiec na 2011 rok.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Wągrowiec