Zarządzenie Nr 107/ 2012
Wójta Gminy Wągrowiec
z dnia 5 grudnia 2012 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego, konkurencyjnego naboru na wolne stanowisko
„ds. obsługi kasowej” w Urzędzie Gminy Wągrowiec.
Na podstawie art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr223, poz. 1458 ze zm. ) oraz § 4 ust. 1 Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze w Urzędzie Gminy Wągrowiec oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 43/10 Wójta Gminy Wągrowiec z dnia 1 października 2010 r.
§ 1. 1. Ogłaszam otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko ds. obsługi kasowej” w Urzędzie Gminy Wągrowiec.
2. Ogłoszenie o naborze stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Do przeprowadzenia naboru powołuję komisję rekrutacyjną w składzie:
1) Przemysław Majchrzak – przewodniczący komisji,
2) Jolanta Maciejewska – zastępca przewodniczącego komisji,
3) Małgorzata Bejma – sekretarz komisji,
4) Dorota Knopczyńska – członek,
5) Dorota Chojnacka-Szymczak - członek.
§ 3. Komisja działa zgodnie z regulaminem naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze w Urzędzie Gminy Wągrowiec oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 43/10 Wójta Gminy Wągrowiec z dnia 1 października 2010 r.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy
/-/ Przemysław Majchrzak
Załącznik
do Zarządzenia Nr 107/2012
Wójta Gminy Wągrowiec
z dnia 5 grudnia 2012r.
Wójt Gminy Wągrowiec
ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze
„ds. obsługi kasowej”
I. Opis stanowiska:
Zgodnie ze schematem organizacyjnym Urzędu Gminy Wągrowiec jest to stanowisko w Referacie Finansowym.
- II. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, napodstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęciazatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych;
- Niekaralność sądowa za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Nieposzlakowana opinia;
- Wykształcenie wyższe: kierunki - ekonomia, zarządzanie, administracja, prawo, inne w przypadku posiadania przez kandydata studiów podyplomowych w zakresie finansów lub rachunkowości;
- 6. Znajomość przepisów prawnych związanych z zadaniami wykonywanymi na stanowisku pracy, a przede wszystkim: ustawy o finansach publicznych, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, ustawa o rachunkowości, rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej, rozporządzenie w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, kodeksu cywilnego, kodeks postępowania administracyjnego, o samorządzie gminnym oraz ogólna wiedza z zakresu administracji publicznej w szczególności samorządu terytorialnego;
- Minimum 2 – letnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu czynności na podobnym stanowisku;
- Prawo jazdy kategorii B;
9. Biegła umiejętność obsługi komputera;
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku;
III. Wymagania dodatkowe:
- Preferowane doświadczenie w jednostce sektora finansów publicznych.
- Znajomość instrukcji kancelaryjnej i zasad archiwizacji dokumentów;
- Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawnych;
- Umiejętność wykorzystywania dokumentów programowych;
- Duża motywacja do pracy;
- Zdolność rozwiązywania problemów;
- Odpowiedzialność za wykonywaną pracę;
- Umiejętność efektywnego porozumiewania się z ludźmi;
- Rzetelność, terminowość, odpowiedzialność, sumienność;
- Wysoka kultura osobista;
- IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Prowadzenie obsługi kasowej Urzędu Gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami o rachunkowości i ochrony wartości pieniężnych szczególności:
- przyjmowanie wpłat gotówkowych,
- dokonywanie wypłat pobranych do kasy,
- odprowadzanie gotówki na właściwe rachunki bankowe,
- sporządzanie raportów kasowych,
- Ewidencjonowanie wpływów kasowych i uzgadnianie z dziennikiem w kwitariuszach przychodowych.
- Prowadzenie ewidencji przyjmowania i wydawania druków ścisłego zarachowania:
- czeków gotówkowych,
- kwitariuszy przychodowych K-103 oraz podliczanie i uzgadnianie zdanych kwitariuszy,
- innych dokumentów, będących dokumentami ścisłej kontroli, w tym: gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych składanych w postępowaniach przetargowych.
- Współudział w sporządzaniu sprawozdań miesięcznych o dochodach Urzędu Gminy, zgodnych z księgami rachunkami, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Współudział w sporządzaniu sprawozdań kwartalnych budżetowych i pozabudżetowych, zgodnych z księgami rachunkowymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Współudział w sporządzaniu sprawozdań rocznych budżetowych, pozabudżetowych i finansowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Załatwianie podań oraz opracowywanie decyzji w sprawach udzielania umorzeń, rozłożenia na raty oraz odroczeń należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie rejestru podań w sprawach umorzeń, rozłożenia na raty oraz odroczeń.
- Nadzór nad prawidłowym wpłaceniem należności pieniężnych oraz bieżące prowadzenie postępowania egzekucyjnego wobec dłużników – wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych oraz inne prace związane z egzekwowaniem należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
10. Przygotowywanie danych do sprawozdań kwartalnych dotyczących skutków decyzji związanych z umorzeniem, rozłożeniem na raty oraz odroczeń należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wynikających z przepisów o sprawozdawczości.
11. Bieżące zawiadamianie Urzędu Skarbowego i Komornika Sądowego o każdej zmianie stanu zaległości dłużników, na których wystawione są tytuły wykonawcze w związku z pobieraniem opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Obsługa systemu obiegu dokumentów E- CONTENTPLUS w zakresie prowadzonych spraw.
13. Ochrona danych przetwarzanych i danych osobowych, zgodnie z zakresem czynności przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją, nielegalnym ujawnianiem, czy zniszczeniem.
14. Zachowanie tajemnicy państwowej, służbowej i skarbowej w zakresie przez prawo przewidziane.
15. Przygotowanie i aktualizacja materiałów objętych zakresem czynności do Biuletynu Informacji Publicznej.
16. Zastępstwo pracownika w czasie nieobecności w pracy innego pracownika, w referacie finansów.
17. Wykonywanie prac zleconych przez Wójta Gminy, Zastępcę Wójta Gminy, Skarbnika Gminy i Sekretarza Gminy.
V. Wymagane dokumenty
- List motywacyjny;
- Życiorys (CV);
- Oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- Kserokopie dyplomów i zaświadczeń potwierdzających wykształcenie;
- Kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (np. certyfikaty, zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach);
- Kserokopie świadectw pracy;
- Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych, o niekaralności za umyślnie przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne;
- Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalające na zatrudnienie na w/w stanowisku;
10. Osoba niepełnosprawna, która zamierza skorzystać z uprawnienia o pierwszeństwie zatrudnienia (art. 13a ust. 2, ustawy o pracownikach samorządowych) jest obowiązana do złożenia wraz z dokumentami, kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
11. Wykaz złożonych dokumentów;
a) dokumenty aplikacyjne powinny być podpisane przez kandydata, a w przypadku składanych kserokopii, odpisów, itp. uwierzytelnione przez kandydata poprzez złożenie podpisu na dokumencie;
b) dokumenty aplikacyjne powinny być ponumerowane i uwidocznione w wykazie złożonych dokumentów z podaniem numeru strony;
12. Wymagane dokumenty aplikacyjne (list motywacyjny, życiorys CV) powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z 21 grudnia 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz.1458 z póź. zm.).
VI. Inne informacje
1.W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%;
2. Pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowisku, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajdzie się w gronie pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełnia wymagania dodatkowe;
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Urzędu Gminy Wągrowiec (sekretariat pok. nr 202) lub przesłać pocztą w zamkniętej kopercie na adres:
Urząd Gminy Wągrowiec
ul. Cysterska 22
62-100 Wągrowiec
z napisem: „nabór - stanowisko ds. obsługi kasowej”
w terminie do 19 grudnia 2012 r. do godz. 1530.
- Aplikacje, które wpłyną do urzędu niekompletne lub po określonym terminie nie będą rozpatrywane;
- Nabór na wolne stanowisko odbędzie się w dwóch etapach. I etap polegający na analizie formalnej dokumentów, II etap będzie stanowiła rozmowa kwalifikacyjna. O terminie II etapu osoby, które spełnią warunki formalne, zostaną powiadomione indywidualnie. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Wągrowiec (bip.wagrowiec.wlkp.pl) oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Wągrowiec, ul. Cysterska 22.
- Wymiar czasu pracy: 1 etat
- Z kandydatem wyłonionym w wyniku postępowania rekrutacyjnego zostanie zwarta umowa o pracę na okres 3 miesięcy, a następnie jeżeli nie będzie zastrzeżeń, co do pełnienia obowiązków przez tę osobę, zostanie zawarta umowa o pracę na czas określony wynoszący 12 miesięcy, z możliwością dalszego zatrudnienia na czas nieokreślony po uzyskaniu pozytywnej oceny pracy.
- Orientacyjny termin rozpoczęcia pracy – styczeń 2013 roku.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze. Podstawa prawna: ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008r. Nr 223, poz. 1458 z późn.zm).
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 067 26 80 800.
Wągrowiec; 05.12.2012 r.
Wójt Gminy
/-/ inż. Przemysław Majchrzak