WPIS DO REJESTRU WYBORCÓW
Wymagane dokumenty:
z załącznikami:
Miejsce złożenia dokumentów:
Referat Spraw Obywatelskich Urzędu Gminy Wągrowiec ul. Cysterska 22
Telefon: (067) 26 80 800 wew. 48 oraz bezpośredni (067)26 80 828
Opłaty:
Opłaty nie pobiera się.
Termin i sposób załatwienia:
Decyzję o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców wydaje Wójt Gminy w terminie 3 dni od dnia wniesienia podania, zapewniając niezwłocznie jej doręczenie wnioskodawcy.
Podstawa prawna:
Inne informacje:
O Z urzędu do rejestru wyborców w części A wpisywani są wyborcy zameldowani na pobyt stały na obszarze gminy.
O Na swój wniosek:
ü w części A rejestru wyborców wpisywani są wyborcy, którzy stale zamieszkują na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały oraz wyborcy nigdzie nie zamieszkali, przebywający stale na obszarze gminy.
ü w części B rejestru, na swój wniosek złożony nie później niż 30 dni , po zarządzeniu wyborów , wpisywani są wyborcy, obywatele Unii Europejskiej nie będący obywatelami polskimi, stale zamieszkali na obszarze gminy i uprawnieni na podstawie i w zakresie określonych w innych ustawach , do korzystania z praw wyborczych w Rzeczypospolitej Polskiej.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców, przysługuje prawo wniesienia skargi do Sądu Rejonowego w Wągrowcu w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Wójta Gminy Wągrowiec.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Wągrowiec