Zaświadczenie potwierdzające okres pełnienia funkcji sołtysa

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd gminy Wągrowiec, ul. Cysterska 22, 62-100 Wągrowiec. Biuro podawcze - pokoj 109

lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP na adres: 669x7mmiqp

Opłaty

Brak

Termin i sposób załatwienia

7 dni od dnia złożenia wniosku

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pienieżnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Inne informacje

Wójt wydaje zaświadczenie  potwierdzające okres pełnienia funkcji soltysa w przypadku, gdy posiada dokumenty, z ktorych wynika, że dana osoba pełniła tą funkcję. Jeżeli Urząd Gminy Wągrowiec nie będzie dysponował danymi potwierdzającymi okres pełnienia przez wnioskodawcę funkcji sołtysa, zostanie wydane postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji. Postanowienie to należy dołączyć do wniosku o przyznanie świadczenia składanego do KRUS-u. W przypadku braku dokumentów potwierdzających spełnienie wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez co najmniej dwie kadencje nie mniej niż 8 lat zaświadczenie będzie mogło być zastąpione pisemnym oświadczeniem złożonym przez wnioskodawcę o spełnieniu tego wymogu, potwierdzonym pisemnymi oświadczeniami złożonymi przez co najmniej 5 osób zamieszkujących w sołectwie w czasie, w którym wnioskodawca pełnił w nim funkcję sołtysa.

O świadczenie może się ubiegać osoba, która:

  • pełniła funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez okres co najmniej dwóch kadencji nie mniej niż 8 lat, (do okresu o którym mowa, wlicza się również okres pełnienia funkcji sołtysa na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta następnie pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym). Przy ustalaniu okresu pełnienia funkcji sołtysa nie jest wymagane zachowanie ciągłości pełnienia tej funkcji.
  • osiągnęła odpowiedni wiek: w przypadku kobiet 60 lat, a w przypadku mężczyzn 65 lat,
  •  nie była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Referat Spraw Obywatelskich
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Anna Pałka
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 czerwca 2023 13:09
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Pałka
Ilość wyświetleń: 3364
21 czerwca 2023 13:19 (Anna Pałka) - Aktualizacja danych sprawy.
21 czerwca 2023 13:18 (Anna Pałka) - Dodanie załącznika.
21 czerwca 2023 13:09 (Anna Pałka) - Utworzenie sprawy.