Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa.
Urząd gminy Wągrowiec, ul. Cysterska 22, 62-100 Wągrowiec. Biuro podawcze - pokoj 109
lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP na adres: 669x7mmiqp
Brak
7 dni od dnia złożenia wniosku
Ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pienieżnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Wójt wydaje zaświadczenie potwierdzające okres pełnienia funkcji soltysa w przypadku, gdy posiada dokumenty, z ktorych wynika, że dana osoba pełniła tą funkcję. Jeżeli Urząd Gminy Wągrowiec nie będzie dysponował danymi potwierdzającymi okres pełnienia przez wnioskodawcę funkcji sołtysa, zostanie wydane postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji. Postanowienie to należy dołączyć do wniosku o przyznanie świadczenia składanego do KRUS-u. W przypadku braku dokumentów potwierdzających spełnienie wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez co najmniej dwie kadencje nie mniej niż 8 lat zaświadczenie będzie mogło być zastąpione pisemnym oświadczeniem złożonym przez wnioskodawcę o spełnieniu tego wymogu, potwierdzonym pisemnymi oświadczeniami złożonymi przez co najmniej 5 osób zamieszkujących w sołectwie w czasie, w którym wnioskodawca pełnił w nim funkcję sołtysa.
O świadczenie może się ubiegać osoba, która:
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Wągrowiec