Wójt Gminy Wągrowiec
ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko
Kierownika Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
w Wągrowcu
I. Opis stanowiska
- Nazwa jednostki: Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu – zakład budżetowy gminy,
- adres: 62-100 Wągrowiec, ul. Janowiecka
- Bezpośredni przełożony: Wójt Gminy Wągrowiec.
II. Wymagania niezbędne
- Obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych;
- Niekaralność sądowa za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Nieposzlakowana opinia;
- Wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, techniczne, prawnicze, ekonomiczne, geodezyjne, preferowane kierunkowe;
- Co najmniej trzyletni staż pracy lub wykonywanie przez co najmniej 3 lata działalności gospodarczej charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku;
- Znajomość przepisów prawnych związanych z zadaniami wykonywanymi na stanowisku pracy, a przede wszystkim:
Ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków;
Ustawy o gospodarce komunalnej;
Ustawy o własności lokali, o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie Kodeksu cywilnego;
Ustawy prawo zamówień publicznych;
Ustawy o samorządzie gminnym;
Kodeksu postępowania administracyjnego;
Ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
Ustawy o finansach publicznych.
- Prawo jazdy kategorii B.;
- Biegła umiejętność obsługi komputera;
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku;
III. Wymagania dodatkowe związane z zatrudnieniem na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór
- Dodatkowym atutem będzie posiadanie doświadczenia w zakresie szeroko pojętej działalności komunalnej, nadzoru nad inwestycjami komunalnymi gminnych, zarządzania zespołem ludzi oraz wiedza i doświadczenie związane z pozyskiwaniem, rozliczaniem i kontrolą w zakresie środków UE;
- Znajomość uwarunkowań i umiejętności analizy etapów przygotowania i realizacji inwestycji.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku
- Kierowanie działalnością oraz zapewnienie sprawnego funkcjonowania Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu;
- Realizowanie zadań gminy wynikających z zakresu gospodarki wodno-ściekowej i mieszkaniowej Gminy;
- Wyznaczanie kierunków działania i rozwoju zakładu w ramach działań statutowych;
- Ustalanie rocznych planów techniczno – ekonomicznych zakładu i ich realizacja;
- Opracowanie informacji i sprawozdań z realizowanych inwestycji;
- Przygotowanie materiałów do projektu budżetu gminy;
- Realizacja i rozliczanie zadań inwestycyjnych;
- Dokonywanie analizy ekonomicznej zakładu ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania się kosztów – dbanie o pozytywne wyniki ekonomiczne zakładu,
- Wskazywanie i doradzanie w podejmowaniu głównych kierunków rozwoju infrastruktury komunalnej gminy;
- Opracowywanie planów i programów w zakresie wykonywanych zadań;
- Przygotowywanie wniosków w zakresie zatwierdzania taryf,
- Przygotowywanie i przekazywanie terminowo wymaganych prawem sprawozdań;
- Dbałość o przestrzeganie ustaw związanych ze środkami UE.
V. Wymagane dokumenty
- List motywacyjny.
- Życiorys (CV).
- Oryginał kwestionariusza osobowego.
- Kserokopie dyplomów i zaświadczeń potwierdzających wykształcenie.
- Kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (np. zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach).
- Kserokopie świadectw pracy (lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku kontynuacji zatrudnienia).
- Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych, o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie i umyślne przestępstwa skarbowe oraz, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne.
- Oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze jednego etatu.
- Koncepcja organizacji i funkcjonowania zakładu - /maksymalnie 4 strony formatu A4/
- Wykaz złożonych dokumentów,
a) dokumenty aplikacyjne powinny być podpisane przez kandydata, a w przypadku składanych kserokopii, odpisów, itp. uwierzytelnione przez kandydata poprzez złożenie podpisu na dokumencie,
b) dokumenty aplikacyjne powinny być ponumerowane i uwidocznione w wykazie złożonych dokumentów z podaniem numeru strony.
- 11. Wymagane dokumenty aplikacyjne (list motywacyjny, życiorys CV) powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z 21 grudnia 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz.1458 z póź. zm.).
VI. Inne informacje:
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy , w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%;
- Pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowisku, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajdzie się w gronie pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełnia wymagania dodatkowe;
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Urzędu Gminy Wągrowiec (sekretariat pok. nr 202) lub przesłać pocztą w zamkniętej kopercie na adres:
Urząd Gminy Wągrowiec
ul. Cysterska 22
62-100 Wągrowiec
z napisem:
Nabór – „Kierownik Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu”,
w terminie do 30 maja do godz. 1500
- Aplikacje, które wpłyną do urzędu niekompletne lub po określonym terminie nie będą rozpatrywane;
- Nabór na wolne stanowisko odbędzie się w dwóch etapach. I etap polegający na analizie formalnej dokumentów, II etap będzie stanowiła rozmowa kwalifikacyjna. O terminie II etapu osoby, które spełnią warunki formalne, zostaną powiadomione indywidualnie. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Wągrowiec (bip.wagrowiec.wlkp.pl) oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Wągrowiec, ul. Cysterska 22.
- Wymiar czasu pracy: 1 etat
- Z kandydatem wyłonionym w wyniku postępowania rekrutacyjnego zostanie zwarta umowa o pracę na okres 3 miesięcy, a następnie jeżeli nie będzie zastrzeżeń, co do pełnienia obowiązków przez tę osobę, zostanie zawarta umowa o pracę na czas określony wynoszący 12 miesięcy, z możliwością dalszego zatrudnienia na czas nieokreślony po uzyskaniu pozytywnej oceny pracy.
- Orientacyjny termin rozpoczęcia pracy – czerwiec 2012 roku.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze. Podstawa prawna: ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.).
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 67 26 80 800.
Wągrowiec; 04.05.2012 r.
Wójt Gminy
/-/ inż. Przemysław Majchrzak