Zarządzenie Nr 9/2012r. Wójta Gminy Wągrowiec z dnia 3 lutego 2012 r. w sprawie ogłoszenia otwartego, konkurencyjnego naboru na wolne stanowisko urzędnicze "ds. audytu" w Urzędzie Gminy Wągrowiec.
Zarządzenie Nr 9/2012r.
Wójta Gminy Wągrowiec
z dnia 3 lutego 2012 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego, konkurencyjnego naboru na wolne stanowisko urzędnicze „ds. audytu” w Urzędzie Gminy Wągrowiec.
Na podstawie art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 ze zm. ) oraz § 4 ust. 1 Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze w Urzędzie Gminy Wągrowiec stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 43/10 Wójta Gminy Wągrowiec z dnia 1 października 2010 r.
§ 1. 1. Ogłaszam otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko „ds. audytu” w Urzędzie Gminy Wągrowiec.
2. Ogłoszenie o naborze stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Do przeprowadzenia naboru powołuję komisję rekrutacyjną w składzie:
1) Przemysław Majchrzak – przewodniczący komisji,
2)
3) Małgorzata Bejma – sekretarz komisji,
4) Jolanta Maciejewska – członek,
5) Knopczyńska Dorota – członek.
§ 3. Komisja działa zgodnie z regulaminem naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze w Urzędzie Gminy Wągrowiec oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 43/10 Wójta Gminy Wągrowiec z dnia 1 października 2010 r.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy
/-/ inż. Przemysław Majchrzak
Załącznik
do zarządzenia Nr 9/2012
Wójta Gminy Wągrowiec
z dnia 3.02.2012r.
Wójt Gminy Wągrowiec
ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze „ds. audytu”
I. Opis stanowiska
Zgodnie ze schematem organizacyjnym Urzędu Gminy Wągrowiec jest to stanowisko samodzielne.
II. Wymagania niezbędne
- Obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych;
- Niekaralność sądowa za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Nieposzlakowana opinia;
- Wykształcenie wyższe; kierunki ekonomiczne, prawnicze, administracyjne;
- Posiadanie kwalifikacji do przeprowadzania audytu wewnętrznego tj:
a) jeden z certyfikatów:
- Certified Internal Auditor (CIA),
- Certified Government Auditing Professional (CGAP),
- Certified Information Systems Auditor (CISA),
- Association of Chartered Certified Accountants (ACCA),
- Certified Fraud Examiner (CFE),
- Certification in Control Self Assessment (CCSA),
- Certified Financial Services Auditor (CFSA) lub Chartered Financial Analyst (CFA),
lub
b) złożony w latach 2003-2006, z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów,
lub
c) uprawnienia biegłego rewidenta,
lub
d) dwuletnia praktyka w zakresie audytu wewnętrznego i legitymowanie się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona, zgodnie z odrębnymi ustawami, do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych.
- Znajomość przepisów prawnych związanych z zadaniami wykonywanymi na stanowisku pracy, a przede wszystkim:
a) znajomość zasad i metodyki audytu;
b) znajomość powszechnie obowiązujących standardów kontroli i audytu;
c) znajomość zasad rachunkowości, finansów publicznych, prawa zamówień publicznych;
d) wiedza z zakresu administracji publicznej, w szczególności samorządu terytorialnego.
- Prawo jazdy kategorii B.
- Praktyczna umiejętność obsługi komputera, (znajomość pakietu MS Office).
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
III. Wymagania dodatkowe związane z zatrudnieniem na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór
- Znajomość problematyki Unii Europejskiej i funduszy unijnych;
- Znajomość instrukcji kancelaryjnej i zasad archiwizacji dokumentów;
- Umiejętność pracy w zespole, komunikatywność;
- Rzetelność, terminowość, odpowiedzialność, sumienność;
- Doświadczenie na stanowisku audytora w samorządzie gminnym.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku
- Opracowywanie programów zadań audytowych oraz wzorów dokumentów i formularzy do wykorzystania w zadaniu audytowym, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Opracowywanie projektów aktów prawnych, sprawozdań i informacji dotyczących zakresu działania komórki audytu wewnętrznego zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Badanie systemów zarządzania i kontroli w gminnych jednostkach organizacyjnych;
- Opracowywanie rocznego planu audytu wewnętrznego;
- Prowadzenie analiz obszarów ryzyka w zakresie działalności oraz gospodarki finansowej gminnych jednostkach organizacyjnych;
- Zapewnienie prawidłowego i terminowego przeprowadzania audytów wewnętrznych;
- Sporządzanie sprawozdania z realizacji planu audytu;
- Prowadzenie akt stałych i bieżących audytu wewnętrznego;
- Czynności doradcze, w tym składanie wniosków mających na celu usprawnienie funkcjonowania gminnych jednostkach organizacyjnych;
- Przeprowadzanie, w razie potrzeby, czynności sprawdzających w celu oceny dostosowania działań jednostki do zgłoszonych zaleceń oraz ich dokumentowanie;
- Przeprowadzanie audytu w gminnych jednostkach organizacyjnych;
- Przeprowadzanie i dokumentowanie czynności audytowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami audytu wewnętrznego.
V. Wymagane dokumenty
- List motywacyjny.
- Życiorys (CV).
- Oryginał kwestionariusza osobowego.
- Kserokopie dyplomów i zaświadczeń potwierdzających wykształcenie.
- Kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (np. certyfikaty, zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach).
- Kserokopie świadectw pracy.
- Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych, o niekaralności za umyślnie przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne.
- Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalające na zatrudnienie na w/w stanowisku.
- Osoba niepełnosprawna, która zamierza skorzystać z uprawnienia o pierwszeństwie zatrudnienia (art. 13a ust. 2, ustawy o pracownikach samorządowych) jest obowiązana do złożenia wraz z dokumentami, kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Wykaz złożonych dokumentów;
a) dokumenty aplikacyjne powinny być podpisane przez kandydata, a w przypadku składanych kserokopii, odpisów, itp. uwierzytelnione przez kandydata poprzez złożenie podpisu na dokumencie,
b) dokumenty aplikacyjne powinny być ponumerowane i uwidocznione w wykazie złożonych dokumentów z podaniem numeru strony.
- Wymagane dokumenty aplikacyjne (list motywacyjny, życiorys CV) powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z 21 grudnia 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz.1458 z póź. zm.).
VI. Inne informacje
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy , w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%;
- Pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowisku, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajdzie się w gronie pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełnia wymagania dodatkowe.
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Urzędu Gminy Wągrowiec (sekretariat pok. nr 202) lub przesłać pocztą w zamkniętej kopercie, na adres:
Urząd G miny Wągrowiec
Cysterska 22
62-100 Wągrowiec
z napisem: „na stanowisko ds. audytu” , w terminie do 17 lutego 2012 r. do godz. 1500.
- Aplikacje, które wpłyną do urzędu niekompletne lub po określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Nabór na wolne stanowisko odbędzie się w dwóch etapach. I etap polegający na analizie formalnej dokumentów, II etap będzie stanowiła rozmowa kwalifikacyjna. O terminie II etapu osoby, które spełnią warunki formalne, zostaną powiadomione indywidualnie. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Wągrowiec (bip.wagrowiec.wlkp.pl) oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Wągrowiec, ul. Cysterska 22.
- Wymiar czasu pracy: 1/2 etatu lub inny niższy wymiar czasu pracy, po indywidualnym uzgodnieniu z kandydatem.
- Z kandydatem wyłonionym w wyniku postępowania rekrutacyjnego zostanie zwarta umowa o pracę na okres próbny, a następnie jeżeli nie będzie zastrzeżeń, co do pełnienia obowiązków przez tę osobę, zostanie zawarta umowa o pracę na czas określony wynoszący 6 miesięcy, z możliwością dalszego zatrudnienia po uzyskaniu pozytywnej oceny pracy.
- Orientacyjny termin rozpoczęcia pracy – 1 marzec 2012 roku.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze. Podstawa prawna: ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm).
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 67 26 80 800
Wągrowiec; 3.02.2012 r.
Wójt Gminy
/-/ inż. Przemysław Majchrzak